2012. március 2., péntek

Terhestorna

Már mikor megtudtam, hogy végre készülődik Jonathán, utánanéztem, hova tudnék terhestornára járni. Kiderült, hogy nagyon sok helyre a városban, terhesjógára, terhespilatesre, terhes vízitornára, prózai terhestornára, amire csak szeretnék. Egyetlen feltétele van, érjek be a városba mondjuk csütörtökön 11h-re. Esetleg hétfőn 10h-re vagy szerdán reggel 9h-re. Ezeket a tornákat már pár hetes terhességtől ajánlják, ami különösen hasznos az átlag munkavállalónak, aki pár hetesen már szétkürtöli a terhességét és hétköznap délelőtt amúgy is a városban szokott tornázni.

Közben Orsi és Janka eljutottak terhestornára, ami Orsi szerint unalmas és lassú volt, nyilván mondjuk őnagysága 1000 kcal-ás edzéseihez képest nem nehéz light-os tornát összedobni - szóval a terhestorna intézményesített kereteiről lemondtam. Dehát edzés nélkül nem maradhat Jonathán, ezért Orsi könnyített edzései mellett utánaolvastam a neten, milyen kismamatorna DVD-k beszerezhetőek. A legtöb bejegyzés Rubint Réka Légy Bombajó Kismama tornájával foglalkozott, a fórumozók gyilkosnak, őrültnek minősítették, hozzátéve, hogy egy átlagfitt nem-kismama is kiköpi a tüdejét tőle, a kismamák pedig tuti azonnal megszülnek. Mivel az összes kedves (vagy kevésbé kedves:)) ) olvasóm jól ismer, így nem lehet meglepetés, hogy rögtön megszereztem és kipróbáltam, kiváncsian várva, belehalok-e.

A torna 3x20 perces, a három trimeszterre, előtte, közben és utána pár perces monológokkal arról, milyen telefonszámról rendeljünk Norbi Update menüt, mit és mennyit sportoljunk naponta és hogy mindenek előtt konzultáljunk orvosunkkal. Megtettem, a nőgyógyász véleménye érdekelt jobban, mivel Krisztiánét ismerem, ha rajta múlna szerintem hanyatt fekve tölteném a terhességem egy steril ágyon és desztillált vizen kívül nem kapnék semmit. A másik orvosom viszont azt mondta bármit csinálhatok, amire részleteiben visszakérdezve megerősítette, hogy BÁRMIT, mert Jonathán van elég intelligens, hogy jelzi, ha valami nem tetszik neki. Szimpatikus volt, amit mondott, de persze utánaolvastam, úgyhogy pulzus nem megy 140 fölé, de még a környékére sem, valamint hasizomgyakorlatok teljesen mellőzve - amúgy is minek, ha kocka helyett gömbre gyúrok.

Réka tornája jó. Sőt, szerintem nagyon jó, megfelelően fárasztó, átmozgatja az izomcsoportokat, egyáltalán nem lihegtető, kifulladásról, kipirosodásról, izzadásról szó sincs, most a második trimeszterben 40 perces etapban végezhető. Nem állítom, hogy nem hallgattam végig négyszer az instrukciókat, mire felfogtam, hogy a második trimeszterben csinálhatom a második és a harmadik trimeszterre vonatkozó 20 perces gyakorlatsort, és majd csak a harmadikban nem csinálhatom az elsőt és a másodikat, valamint a másodikban az elsőt. Ezt Réka valahogy úgy magyarázza el, hogy esküszöm nem értettem meg, pedig ha valamivel, hát a számegyenessel soha nem volt gondom.

A torna egyetlen hátulütője a Rékától már megszokott "Hűűűha!" visításokon kívül, hogy vagy elképesztően hülye vagy elképesztően önbizalomhiányos felhasználóknak készült. Azért az, hogy két percen keresztül emelgeted a bal lábadat, majd Réka megkérdezi, hogy "Nna, mi jön most? Na? Igen, a jobb!!! Profi vagy!!!" és láthatóan nagyon büszke rád, hogy eltaláltad, melyik a másik lábad - kicsit nekem túlzás.

Ami érdekes viszont, hogy Jonathán előtt, ha az edzés előtti két órában BÁRMIT ettem, kampec voltam, fájt az oldalom, minden bajom volt, na a gyerek nem ilyen kényeskedő. Tegnapelőtt például simán bevágtam két tányér rakott krumplit és egy óra múlva tornáztam, abszolút nem zavarta. Réka meg igazán büszke lehetett rám, hiszen külön felhívja a figyelmet, hogy torna előtt mindenképpen együnk egy fitness müzliszeletet, nehogy rosszul legyünk közben. Apuci könnyű rakott krumplija felteszem hasonlóan megfelel a célnak, úgyhogy a vércukrommal legalább nem lehet gond.

3 megjegyzés:

  1. igazan buszke vagyok rad, kicsit aggodtam hogy a reggeli mersekelt tempoju kattintgatasomhoz nem lesz olvasnivalo
    ja a DVDre meg no komment, plane azert is mert nulla szinten tudok hozzaszolni a temahoz :) viszont Apukad rakottkrumplijabol igazan kuldhetnel egy adagot

    VálaszTörlés
  2. FYI:

    http://www.goldcenter.hu/index.php?module=timetable&page=show&timetable_id=326

    Ez kismamajóga, de csütörtök 5-től van és a 11. kerületben, csak hogy kipróbáld, hogy milyen :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés