2012. augusztus 12., vasárnap

A-terv, B-terv, C-terv, ...?

Lassan dietetika bloggá fogok alakulni, de a táplálkozásom egyre érdekesebb irányokat vesz. A terhesség egész a 8. hónapjáig jól elvoltunk a napi sokszor eszem rengetegfélét, sok zöldség, gyümölcs, tejtermék (ami nem volt az erősségem sose), édesség ha még Jonathán nassolni kívánt. Némi gyomorégés útközben megjelent ugye, de ez hamarabb elmúlt, minthogy valóban működő módszert találjak ellene. Aztán a 9. hónapra jött a vesebetegség, és hogy kerüljem a sót. Úgyhogy most nincs só. Helyette probiotikum, prebiotikum az antibiotikum ellen, rengeteg rost, csak teljeskiőrlésű cuccok, de kenyérből is minimális a nátriumtartalma miatt, müzlik, zabpelyhek, mindenből csak natúr mert az összes többi tele van sóval. És továbbra is sok zöldség, gyümölcs, hiszen azokban nincsen (hozzáadott) só.

Kedden elindult a hasam negatív reakciója az életében nem látott antibiotikum mennyiségre, ezt bírtam türelmesen a fenti p*biotikumok fogyasztása mellett egész szombat reggelig. Addig bármit megettem (értsd BÁRMIT), legyen az pre- vagy probiotikum, teljeskiőrlésű vagy éppen görögdinnye, az azonnal távozott belőlem. Krisztián aggódik, hogy nem hízik a baba, hát van benne ráció, én sem bírom átlépni a 60-as álomhatárt jelenleg, de hogy kellene hízzak, ha semmi nem marad a gyomromban? 

Úgyhogy tegnap megpróbáltam félretenni a fentebbi módszert későbbre és gyerünk a házipraktikákkal. Reggeli sótlan barnarizs, ebédre sótlan barnarizs és siker, egyik sem ment sehova. A tápértéke szerintem még mindig hagy maga után kívánnivalót, de legalább tényleg megettem. Délutánra ezen felbátorodva héjában sült sótlan krumpli. Igen, a krumpli héja nehezen emészthető, de ez az apróság bizony kiment a fejemből, szerettem volna valami nem teljesen ehetetlent fogyasztani. Hát a szervezetemnek beugrott viszont, úgyhogy a krumpli is távozott, ezúttal felül. Úgy kell nekünk, megúsztuk az első trimesztert efféle rosszullétek nélkül, hát most két hét alatt behozunk mindent:). Utána persze kutya bajom* nem volt, este üres barna kifli, az is távozott. 

Szóval eddig a sótlan rizs az egyetlen, ami maradt, tehát most éppen eszegetem az első adagot, mint reggelit, aztán ebédre héj- és sómentes főtt krumplit fogok enni Anyukánál, aki ezzel a kiváló étekkel várja a kislányát vasárnap ebédre:))), este meg megint rizst. És ha esetleg ma minden marad és holnap is, akkor mondjuk keddtől újraindítjuk a B-tervet, ha nem, akkor jön a D-terv. Mindeközben nassolok is, Anyósom javaslatára 86%-os étcsokit, 1 kockát egyelőre alkalmanként, ezt még nem vette észre a gyomrom se pro se kontra. Anyuci javaslata volt még a reszelt alma, talán ahhoz is összeszedem a bátorságomat, csak nem akarom felborítani szegény szervezetemet a rengeteg fajta étellel.

Végülis az egyetlen, ami minden terhesnek egységesen javasolt, a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ha valaki csak rizst eszik, az mi ha nem kiegyensúlyozott, nem dől se balra, se jobbra. De hogy Johannának ferde szeme lesz, mire kibújik, az fix.


*Kristóf felhívta a szíves figyelmemet rá, az előző blogbejegyzés után, hogy tényleg nem vagyok jól, "iszonyatosan" nézek ki, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom, mindenesetre szerintem lényegesen jobban vagyok, mint mondjuk egy hete voltam és klasszisokkal jobban, mint tíz éve amikor makkegészségesen, baba nélkül volt vesegyulladásom, szóval minden relatív. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése