2012. augusztus 3., péntek

Kész is az elefánt.

Megittam ma kb. 5 liter folyadékot eddig és nehezebb vagyok 4 kg-val, mint tegnap reggel voltam, vajon mi történik? Jelzem, nem vagyok orvos, soha nem is akartam az lenni, mint laikus terhes viszont azt gondolom, hogy ha meg kell igyak X liter folyadékot egy nap, majd X-1 kg-val leszek nehezebb, mint voltam, akkor a szervezetemből 1 kg folyadék távozott. Nyilván a táplálék még bezavarhat az okfejtésbe, de mivel ma summa annyit bírtam megenni, mint amit kb Johannának illene majd három hónapos korában, ezt most nagyvonalúan kizárnám.

Ráadásul tegyük hozzá, hogy a kórteremben 35 fok van, és én megint belázasodtam délutánra, úgyhogy eddig háromszor öltöztem ma át - nyilván mert kegyetlenül izzadok, mikor lemegy a lázam. Szóval ha 1 kg vizet vesztek egy nap összesen és ennek mondjuk felét izzadtság formájában, akkor mit csinálnak a veséim? A kérdés szerintem logikus, csak az a kellemetlen, hogy nincs kivel megbeszélni. Legalábbis itt a kórházban nincs. T.i. ma dél óta nem látott orvos.

Reggel van egy gyors vizit, 11h-kor nagyvizit, este meg még egy. Ez itt a rendszer, nagyon helyes, háromszor nézzenek azért is meg egy nap - na nem engem, mert én egyedül is remekül vagyok lázas, de a többi kismama minimum 40. hetét tölti és kimeríti a veszélyeztetett fogalmát. A reggeli vizit a lányok szerint "nem volt sajnos ma sem", a 11 óráson már volt szerencsém részt venni, igen hatékonynak nevezném. 6 beteg, 1 orvos, 3 szülésznő-nővér, 2 perc. Nekem annyit mondtak ugye, igyak. Esti vizit szintén nem volt, ezért Krisztián szelíd unszolására úgy döntöttem megkörnyékezek egy pultot törölgető szülésznőt, hogy mi újság van vizit témában.

Vizit, akkor van, ha a doktorok ráérnek. Most nem érnek rá, tehát valószínűleg nem lesz. Ha valakinek 5 percesnél gyakoribb görcsei vannak, mindenképp szóljon azért, akkor a szülésznők leviszik a szülészetre, doki fel nem jön magától az osztályra. 

Mondtam neki, hogy távol álljon tőlem, hogy görcsökkel zaklassam, mindösszesen csak szeretném megkérdezni, hogy ha vesegyulladásom van és a szervezetem a fenti okfejtés miatt visszatartja a vizet, akkor vajon lehet-e összefüggés és mi a teendő? Hát kérem szépen, nincs összefüggés! A terhesség miatt vagyok vizes, a vízvisszatartásnak semmi köze (!) a vesékhez, próbáljak meg nem sétálni feleslegesen és polcoljam fel a lábaimat. Értem. Amúgy sem tudnék hova sétálni, mert ha így folytatom a folyadék"pótlást", holnap már nem tudok cipőt húzni, mivel ma fél nap alatt kinőttem a gumipapucsom. Azt mondta, amúgy sem látja a lábamon, hogy vizesednék. Mutattam neki a kezemet, hogy akkor nézze meg azon, bár azt a két krumpli amit alul lát sem pont így mutatott tegnap. Azt mondta, a kezemmel nincs teendő, azon a felpolcolás sem segít. Na itt vesztettem el végleg a fonalat, nem mintha bármimet fel akarnám polcolni, de ha mégis, hát mi a rossebb különbség lenne a 4 végtagom között? 

A beszélgetést azzal zártuk rövidre, hogy a kismama ne aggódjon, mert 
1) más jobban vizesedik, nézzen csak körül az osztályon
2) a vesémnek kutya baja, ahogy az előbb is mondta
3) a vizesedésen csak a szülés fog segíteni, addig továbbra is igyam a napi 5 liter folyadékot, ahogy az orvos ajánlotta.

A szülés augusztus 26-ra van most tervezve ugye. Addig 23 napom van. Ha továbbra is tartom a ma felvett ütemet, ekkorra 155 kg leszek. Ezt majd legalább dokumentáltatom és akkor mehet az ingyen TB-műtét a hasi sérvre. Addig meg remélem lesz akkora szerencsében részem, hogy találkozom itt még egy-két írástudóval, bár hétvégén hivatalos nagyvizit nincs. Csak a reggeli, meg az esti. Ha ráérnek. 


3 megjegyzés:

  1. Remek... szerintem menj inkább haza... Krisztián még félálomban is valószínűleg többet ért ehhez az egészhez...

    VálaszTörlés
  2. igen, őt szoktam felhívni ha kérdésem van, lehet persze, hogy aggodalmaskodásból ő már a másik véglet mint az itteniek, de legalább segítőkész:)))

    VálaszTörlés
  3. Welcome to reality...sajnos ez ilyen, ha haldokolsz, azt talán észreveszik:(

    VálaszTörlés